Buenos Dias !!

Vandaag is onze laatste dag in Buenos Aires!

Het weer viel hier jammer genoeg wat tegen zodat we niet zo veel van de stad hebben kunnen zien. We moesten voornamelijk gaan schuilen voor de regen. Dit maakt wel dat we al goed hebben kunnen proeven van de vino tinto’s en de cerveza’s, wat natuurlijk ook weer meegenomen is 🙂

Buenos Aires was een leuke stad maar heeft ons hart toch niet echt veroverd. Het kan natuurlijk aan het weer gelegen hebben en aan het feit dat we hierdoor zo weinig hebben kunnen zien. Nu hebben we voornamelijk het gevoel dat het een heel grote stad is met heel veel drukte en veel verkeer. Als de zon wat meer had geschenen zouden we misschien meer groene plekjes ontdekt hebben waardoor dit beeld misschien wel aangepast zou worden.

Gisteren hebben we nog afgesproken met Tom, een Belg die hier in Buenos Aires woont en die bijna heel Zuid-Amerika heeft doorgereisd. Hij kon ons héél veel nuttige tips geven. Tom geeft hier ook een boekje uit voor Belgen in Zuid-Amerika: Lambik.
Hij gaat binnenkort ook vertrekken op een reis naar het zuiden van Argentinië, dus wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen!

Vanavond vertrekken we met de bus naar Ushuaia! We hebben besloten om toch maar de bus te nemen gezien dit toch heel wat euro’s uitspaart. En gezien mijn recente ervaringen met het vliegtuig vind ik een lange busreis eigenlijk helemaal niet zo erg 🙂

We rijden eerst tot aan Rio Gallegos en moeten daar overstappen op de bus naar Ushuaia. De totale rit duurt 35 uur, dus het zal even windstil zijn op de blog de komende twee dagen. 🙂

We kijken er erg naar uit om te vertekken want dan begint ons fietsavontuur pas echt goed!! Nu was alles nog makkelijk en hadden we gewoon het gevoel op een korte vakantie te zijn. Maar vanaf volgende week zullen we geconfronteerd worden met de realiteit van het trappen en zullen we pas echt beginnen beseffen waaraan we begonnen zijn!

Ciao!!

This entry was posted in Allerlei. Bookmark the permalink.

3 Responses to Buenos Dias !!

1. elisabeth keustermans says:

Piep,
    Goed dat je zo een websitetje hebt gemaakt, anders hadden we zeker meer dan de helft van uw verhalen en avonturen gemist!
    Uw Paklijst vind ik echt wel de max!! hihi als ik dan zelf ga kampere dan kijk ik gewoon even op uwe site zodat ik niets vergeet!

Merksemdok is nog niet afgebrand of geruïneerd… de nieuwe centrumleider is wel tof ‘Dave’.. hebben al enkele nieuwe ideetjes, maar van zo gauw we effectief iets omtoveren naar iets reëels dan laat ik het u ook wel weten hoor.

Allez zie dage uw vriendinnetje nog kunt volgen op de fiets eh 😉

Koude groetjes Elisabeth

2. maria de ma says:

Hallo schatten nu gaat het echt beginnen .wij zitten nu in hotel in schiphol en morgem vertrekken we richting india.geniet van jullie avontuur en voorzichtig zijn .dikke knuffel de ma en rene probeer in india nog eens leuk om jullie zo te kunnen volgen kusjes xxxxxx

3. Val says:

En ik krijg ook het gevoel dat de spanning stijgt… de spanning van het avontuur!!! ;o) x